Першы цягнік прыбывае на станцыю Мінская

Уздоўж па "Мінскай" на метро: у Маскве адкрыліся новыя станцыі

49
(абноўлена 18:04 16.03.2017)
У Маскве сёння адкрылася станцыя метро "Мінская". Першым уздоўж і ўпоперак яе абышоў карэспандэнт Sputnik Беларусь, і толькі пасля гэтага на станцыю прыбыў мэр сталіцы Сяргей Сабянін.

МАСКВА, 16 сак — Sputnik, Аляксей Сцяпанаў. Аб адкрыцці станцыі метро "Мінская" у раёне Паклоннай гары казалі даўно, але па розных прычынах яно адкладвалася. Заставаліся зачыненымі для пасажыраў і ўсе 10 кіламетраў новай "жоўтай" веткі Калінінска-Сонцаўскай лініі маскоўскага метро ад "Парку Перамогі" да "Раменак".

Можа, менавіта таму сёння раніцай ля вестыбюля станцыі "Мінская", выфарбаванай ў ярка-чырвоны колер, нікога не было. Адзінокія мінакі спяшаліся па часовых драўляных гацях, усталяваных яшчэ падчас будоўлі метрапалітэна, альбо ў бок Мемарыяльнай мячэці, альбо ў бок Масфільмаўскай вуліцы.

Накануне открытия станции метро Минская в Москве
© Sputnik/ Григорий Сысоев
Напярэдадні адкрыцця станцыі метро "Мінская" у Маскве

"А што, станцыя ўжо адкрыта?" — Спыніўся каля ўваходу мужчына сярэдніх гадоў, заўважыўшы, што мы з фатографам кагосьці чакаем. "Не, але да вечара дакладна будзе", — абнадзеілі мы яго, і ён задаволены паспяшаўся далей.

Нарэшце, да нас падыйшоў галоўны спецыяліст Дэпартамента будаўніцтва горада Масквы Аляксей Сударгін, які стаў для нас персанальным гідам па станцыі "Мінская", і строгі паліцэйскі ўпусціў нас унутр. Спускаючыся па прыступках да кас і турнікетаў, мы раз-пораз сустракалі рабочых, якія штосьці прыбіралі і мылі — ішлі апошнія падрыхтоўкі. Да адкрыцця станцыі заставалася гадзіны чатыры і трэба было канчаткова прывесці "Мінскую" ў парадак.

Кассиры ждут первых посетителей - совсем скоро станция откроется для пассажиров
© Sputnik/ Григорий Сысоев
Касіры чакаюць першых пасажыраў

Усе службы ўжо былі на месцах — паліцэйскія, служба бяспекі, нават касіры. Але вось ні адна грамадзянская асоба яшчэ не праходзіла ў гэты дзень праз турнікеты, і карэспандэнт Sputnik стаў першым пасажырам новай станцыі.

"Першапачаткова станцыю тут не збіраліся будаваць, але, па нарматывах, даўжыня перагону не павінна перавышаць тры кіламетры, а тут яна больш за тры — ад "Парку Перамогі" да "Ламаносаўскага праспекта". Вось і паўстала пытанне аб тым, што трэба пабудаваць хаця б аварыйны выхад на выпадак экстранных сітуацый, — кажа Аляксей Сударгін, пакуль мы спускаемся ўжо непасрэдна на перон. — А ўрад Масквы ў асобе намесніка мэра па горадабудаўнічай палітыцы і будаўніцтву Марата Хуснуліна даручыў пабудаваць паўнавартасную станцыю для пасажыраў".

Тым часам мы апыняемся на пероне. Гранітная падлога і металічныя сцены блішчаць, а пустата, якая пануе тут, нават палохае — настолькі яна нязвыклая для шматмільённай Масквы.

Адзінымі людзьмі, акрамя нас, на пероне аказваюцца два супрацоўніка метрапалітэна ў чырвоных куртках і жоўтых камізэльках, і я спяшаюся да іх.

Корреспондент Sputnik одним из первых прогулялся по новой станции
© Sputnik/ Григорий Сысоев
Карэспандэнт Sputnik адным з першых прагуляўся па новай станцыі

"А вы што — ужо на працу выйшлі?" — пытаюся ў іх.

"Вядома, мы, як і належыць, з васьмі раніцы тут. Чакаем, калі пусцяць цягнікі, каб дапамагаць маларухомым грамадзянам. Як, вы не ведаеце пра нашу службу?— Шчыра дзівяцца яны. — Ну як — мы суправаджаем інвалідаў, пажылых і сляпых людзей, групы школьнікаў і іншых маючых патрэбу ад нашай станцыі і да любой іншай. Для гэтага дастаткова загадзя патэлефанаваць па нумары, які пазначаны на інфармацыйных стэндах, і замовіць гэтую паслугу. Яна абсалютна бясплатная".

Праўда, прызнаюцца, што на станцыю "Мінская" заявак яшчэ не паступала. Пра тое, што яна адкрыецца, было паведамлена толькі напярэдадні ўвечары. І таму першы працоўны дзень на "Мінскай" яны, хутчэй за ўсё, правядуць на платформе.

Пакуль гутару з работнікамі метрапалітэна, заўважаю, што на інфармацыйных стэндах над кожным перонам акрамя кірунку дадаліся ўдакладняючыя фразы, як на платформах электрацягнікоў: "На поўдзень", "У цэнтр". На іншых станцыях маскоўскай падземкі такога яшчэ няма.

І ў гэты момант да нас падыходзіць вядучы архітэктар АТ "Метрагіпратранс" Тамара Нагіева, якая прыехала сюды адмыслова па просьбе нашага агенцтва. Непасрэдна на станцыі "Мінская" яна займалася дызайнам.

Первым поездом на новую станцию прибыл мэр Москвы Сергей Собянин
© Sputnik/ Григорий Сысоев
Першым цягніком на новую станцыю прыбыў мэр Масквы Сяргей Сабянін

"У нас у адной канцэпцыі зробленыя ўсе тры станцыі, якія сёння адкрываюцца, — "Мінская", "Ламаносаўскі праспект" і "Раменкі". І ўсе тры прывязаныя да месца, — тлумачыць яна. — Калі паўстала пытанне, як аформіць гэтую станцыю, першае, што прыйшло ў галаву — Мінск, таму што станцыю назвалі ў гонар Мінскай вуліцы, але ўсё-ткі яна размешчана прама ля Парку Перамогі, і было пачуццё, што натхненне трэба шукаць там. Я ўзяла адзін дзень водпуску, і пайшла на Паклонную гару. У нейкі момант набрыла на музей ваеннай тэхнікі, зрабіла там мноства фатаграфій і зразумела, што вось гэта і ёсць тое, што трэба. Таму ў вестыбюлі і на калонах вы бачыце фотакалажы артылерыйскай ўстаноўкі, хоць многія з-за вялікай колькасці колаў прымаюць яго за звычайны цягнік. А калі ўстаць пасярэдзіне станцыі — на калонах сыдуцца лічбы "45". Гэта год Перамогі. Чырвоны колер у афармленні — гэта колер чырвонага сцяга".

Цікава, што ўсе матэрыялы — гранітныя пліты, металічныя панэлі з керамічнай глазурай, лямпы і іншыя матэрыялы ў афармленні станцый цяпер закупляюцца выключна ў Расіі. З увядзеннем санкцый заходнія будматэрыялы зніклі, але хутка былі заменены расійскімі аналагамі. "Для краіны гэта добра. Расійскія вытворцы пачалі рабіць сапраўды якасныя рэчы. Яшчэ некалькі гадоў таму іх проста не было, а цяпер нават можна выбіраць", — сказала Тамара Нагіева.

Движение на новой станции уже открыто
© Sputnik/ Григорий Сысоев
Рух на новай станцыі ўжо распачаўся

У баку ад нас на лаўцы сядзелі будаўнікі ў касках — таксама чакалі, калі запусцяць новую ветку, фатаграфаваліся, рабілі сэлфі і адпачывалі.

"Ці не было на "Мінскай" цяжкасцяў? Ды як пры будаўніцтве кожнай станцыі. Тут і вады да самага верху — побач ж працякае рака Сетунь, і сціснутыя тэрміны — павінны былі здаць" Мінскую "у снежні 2017 года, а здалі амаль на год раней. А для такой махіны, як "Мінская", гэта вельмі хутка. Так што ўсё ў штатным рэжыме, — усміхаецца механік ўчастка, супрацоўнік АТ "Трансінжбуд" Вячаслаў Кізлік. — А вы адкуль? Для Беларусі пішаце? О, у нас тут беларусаў шмат працавала. Адзін хлопец неяк падыходзіць да мяне і кажа: "Я вось, з Беларусі. А чаму станцыя" Мінскай "называецца?" А я адказваю: "Таму што тут вуліца Мінская ідзе. А ты думаў, таму што ты тут працуеш?" (Смяецца). Але вы абавязкова напішыце, што Расія заўсёды супрацоўнічала з Беларуссю. Ды і з Украінай таксама. Мы ж усе браты, славяне".

Як распавёў Вячаслаў Кізлік, звычайны пасажыр бачыць на гэтай станцыі толькі чвэрць ад усяго аб'ёму пабудоў. "Вы бачыце дробязь. А сэрца, як у любога чалавека, схавана ў глыбіні. У ЦПП сэрца кожнай станцыі. Што гэта? Цягава-паніжаючая падстанцыя, адкуль цягнікі пітаюцца", — удакладніў ён.

І ў гэты момант на станцыі пачалася невялікая мітусня — сталі падыходзіць супрацоўнікі нейкіх службаў, работнікі метрапалітэна. І, нарэшце, у тунэлі паказаліся агні цягніка. Першы склад нарэшце прыбыў на станцыю "Мінская". Праўда, амаль усе вагоны былі пустымі, і толькі з аднаго, размешчанага пасярэдзіне, выйшлі людзі. Першым — мэр Масквы Сяргей Сабянін. Дайшоўшы да карэспандэнта Sputnik, ён павітаўся кіўком галавы, абмовіўся парай слоў з начальніцай станцыі і паехаў далей — на "Ламаносаўскі праспект" і станцыю "Раменкі".

Так станцыя "Мінская" была афіцыйна адкрыта. А яшчэ праз гадзіну дзверы вестыбюля адкрыліся для ўсіх пасажыраў. Прычым першых пасажыраў чакаў двайны сюрпрыз — АТ "Масінжпраект" уручала ўсім пасажырам падарункавыя пакеты з сувенірамі — кубкам, майкай, картай памяці і блакнотам з ручкай — усё з эмблемамі Калінінска-Сонцаўскай лініі і станцыі "Мінская".

49
Тэги:
метрапалітэн, Сяргей Сабянін, Масква
Каментары